piatok 28. júna 2013

Brazílsky banánový koláč

Trochu som ho ale vylepšila. Teraz vo veľkom pečiem, lebo dnes mám narodeninky lóve a sľúbila som kolegom, že im donesiem koláč (sa tešia) a zajtra budem piecť ešte iný, na svoju party. A aby tento blog úplne nezahynul, musím sa trošku snažiť. Tento koláč je mega ľahký a je mega dobrý (museli sme včera ochutnať, lebo moji spolubývajúci chodili okolo plechu a škemrali, presne jak moja rodina, ktorá ani nevyčká, kým to vychladne) (nebola o tom aj rozprávka, že nejaký vlk zežral ešte horúci koláč a potom mu bolo zle?) (alebo to bolo o psíčkovi a mačičke?)
K veci.


Potrebujete:
  • 2 hrnčeky múky (jedno akej, ja som mala Roggenmehl)
  • 1 hrnček cukru (kryštálový)
  • 200ml mlieka (drahé bio mlieko, ale inak by sa už pokazilo)
  • 1 balíček prdopeč (ten bol lacný)
  • 2 vajčiská (z balenia 10+2 zdarma)
  • 2 PL masla (mala som taký posledný kúsok, netuším koľko ho bolo, ale bolo tesne pred skončením záruky)
  • 1 PL kakaa (alebo tak) (to v recepte nebolo, ale kakao nemôže uškodiť) (když pije se s rozumem)
  • 2-3 banány (to neni že spolu 5!)
Na posýpku:
  • 4 PL múky (normálnej pšeničnej, ale ak máte inú, ja vám nebránim)
  • 1 PL cukru (kryštálového, ale to tiež len preto, že iný nemám)
  • 1 PL masla (mala som už iba kokosový olej, bajočko)
  • škorica (fakultatívny údaj)
Postup:

Najprv zmiešate všetky suché prísady, potom pridáte všetky mokré a vymiešate homogénnu zmes. Akože v recepte bolo, že treba vyšľahať najprv žĺtka s cukrom, ale kto by sa s tým jebal, pche. No a potom vylejete cesto do záchoda vymastenej tortovej formy a naukladáte tam banány nakrájané na kolieska. Potom si spravíte tú posýpku a posypete ňou koláč (chacha, no kto by to bol povedal) a strčíte ho do trúby vyhriatej na 180°C približne na 45 minút. Moja nemá ventilátor (totiž moja trúba nemá NIČ, ona nefunguje vôbec, ale u spolubývajúcich), takže neviem či to robí nejaký rozdiel, lebo všade píšu že aj Umluft treba, ale tak veď pohulíte, uvidíte. (Inak ozaj, počas pečenia si kľudne dajte páva...ja som včera nemohla, lebo som chorá a fajčenie by mi určite neprospelo.) Neviem či sa vám páči ten koláč, ale sledujte ten tanier, preboha!

Žiadne komentáre: