nedeľa 25. marca 2012

Smotanový dezert s jahodami

Kým sa moja najdrahšia sestra spamätá a bude mať čas napísať, ako robila tú svoju fantastickú bábovku (nútim ju napísať mi sem hosťovský príspevok, ale ako vidíte, alebo teda nevidíte, odjebala sa do Dánska...čosi zhnitého je v štáte dánskom a vetrím, že to je lenivosť mojej Chantal...ale nebudem na ňu pučovať, lebo mi vraj kúpila gýčové umelé kvety ny bycigel, po ktorých moje túži odkedy som bola v Amsterdame), ja nezanedbávam svoje gazdovské (či gazdinkovské?) povinnosti a na nedeľu pripravujem jednoduchú smotanovú tortu, ktorú všetci poznáte, ale pre prípad nejakého neschopného začiatočníka (akým som aj ja bola voľakedy, ale teraz už nemám ani jedinú chybu) treba uvádzať aj tie najjednoduchšie recepty.

Boh (a celý intrák de la Poste) mi je svedkom, že existujú ľudia, ktorí si myslia, že uvaria cestoviny v panvici na oleji (s veľkýmu kusmi mrkvy). Neviem, ako to dopadlo, ale všetci sme sa vyzbierali po recepte (najjednoduchšom aký sme si dokázali predstaviť) a darovali slečne ručne vyrobenú kuchársku...ehm, príručku. Aj s inštrukciami, že do palaciniek rozhodne neradno dávať olivový olej a podobne. No ale nebudem vás nudiť, lebo viem, že vám už sliny tečú na ten jahodový dezert.

Potrebujete:
  • 2 kelímky kyslej smotany (alebo tri, ale my sme mali len dva, tak sa neobžereme)
  • 1 vanilkový cukor
  • granko (granulované kakao!! Ha!)
  • piškóty
  • jahody (čerstvé, ale viete...chutia tak zimne, osobne také jahody najradšej dávam do šampanského, ale v týchto ťažkých časoch cholery si nemôžem dovoliť piť už od rána, to príde po štátniciach, keď to začnem praktikovať naozaj)
  • čokoládová ryža
Postup:

Ľahký. Jednu smotanu zmiešate s vanilkovým cukrom, druhú s kakaom. Do misky poukladáte piškóty, na to kydnete jednu smotanu, na to nakladiete (ne vajíčka) rozštvrtené jahody (moje boli vlastne rozosminkované, boli to také krásne dusíkaté mega jahody), na to jebnete druhú smotanu a vrch pekne ozdobíte ďalšími jahodami. Posypete čokoládovou ryžou a dáte do chladničky a budete dúfať, že vám to pred hladnou rodinou postráži Chuck, lebo inak to zmizne skôr, než stihnú piškóty zmäknúť. Zmäknúť je hnusné slovo....to keď si predstavím, tak ma napadnú dve veci - hnusný pĺž a penis po súloži. Ale to nepatrí medzi dezerty, však.  
 

1 komentár:

Vivi povedal(a)...

Díky, díky, díky! Díky, že jsi navštívila můj blog a já se díky tvému milému komentáři dostala až sem! ;-) Okamžitě se přidávám k "pazrošům" :-) (tedy k následovníkům, že?) a zítra začnu tisknout tvoje recepty. A o víkendu vařit. Vypadá to všechno tak lákavě....neuvěřitelná jsi!
Doufám, že zůstaneme v kontaktu...;-)
Vivi