utorok 31. mája 2011

Palacinky s čerešňami

Nemáte zatiaľ pocit že čerešne sú tu predimenzované? Chcela som povedať preexponované.
Dneska je to len taký obyč recept, ale viete, ja som robila cesto na lapacinky prvýkrát v živote, doteraz buď z prášku, alebo ho robil niekto iný, alebo čo ja viem...všeobecne sa u nás palacinky nepečú tak často, ako by som mala chuť. A čerešní máme plnú piču, ak chcete - po kokot, to je odtiaľto až do piče. Presne toľko, plus mínus kilo.
Tak, vážení a milí, plesniví a hnilí (to nám raz povedala pani učka, keď sme boli prváci a bolo mi to hrozne vtipné...a vlastne to je stále dosť vtipné):

Keď chcete mať viac než päť a pol palacinky, urobte to takto (to je už dvojitá dávka...ale ak máte viac hostí, môžte ju bárs aj zase zdvojiť...ale kto by tak dlho stál pri sporáku?).
  • 4 vajčiská (už sme kúpili...ale furt nemáme slépku)
  • 200g hladkej múky (hladučkej, ako detská prdel)
  • 500ml mlieka (prečo sa neuvádza či polotučného, alebo plnotučného? Btw, pri tomto štýle budem ja za chvíľu plnotučná...)
  • štipka soli (štipôčka)
  • 3-4 lyžice oleja (bajočko, přiměřeně)

    Vymiešať, nechať odstáť 15 min (pamätáme si na také že práca neni kokot, postojí aj dva dni? Tak aj toto cesto postojí, ale ne dva dni...to už by som nežrala). (Inak, my sme mali toto príslovie aj v robote nalepené na skrini, ale niekto tam doplnil čiarku a potom to vypadalo takto: Práca neni, penis postojí dva dni. To je sila čo? Pravopis je dôležitá vec!)
    No a šecia víme jak sa robá palacinky, tož drbnete masti na panvičku (keď som začínala, Chantal volačo ondila - "Nedávaj to tam, ti zhorí oná..." a ďalej si nepamätám, ale oná mi rozhodne nezhorela, na to som si dala pozor) a potom nalejete cesta a tak ďalej až kým nezačne niekto loziť popri vás, že móžem si už dať tú prvú pokazenú palacinku? A ja - hovno si móžeš, lebo mne sa žiadna nepokazila, ale Chantal si ju aj tak dala.

    Dôležitá je plnka a plnku som robila z jemného tvarohu (500g presne akurát), do toho vanilkový cukor a ešte trochu kryštálového, trochu rumu a čerstvé čerešne (vykôstkované! Ja a vykôsťovač sme už kamoši...)
    A potom zabaliť ako múmie a poliať nejakou čokoládkou alebo bársčím.

    Fakticky...som hotová Rettigová, len nemám 500 kíl a štyri brady (ale za chvíľu asi budem).

    6 komentárov:

    KS povedal(a)...

    lEBO JA VIEM, čO JE PRE MŇA DOBRé! nAJSAMLEPšIE LAPACINKY. aJ SI TAK MYSLíM, žE ANI BY SI NEMALA NIKAM CHODIť S TýM TVOJíM ONýM, eRAZMOM, ALE DOMA ZOSTAť A VARIť.
    Och, troška sa mi tu preexponoval caps lock, ale sa mi nechce prepisovat, tak vedz, že to na teba nehulákam, to náhodou.

    dreamworld girl povedal(a)...

    Megera uz máš 82kg??? :DDD

    Mnam inak ja idem kolaudovat tot sobotu tak bude zase post a dúfam že o božskom a pekny ha, a budem robit menu: pečenova pasteta, bryndzova natierka áno s cibulou, aby bozsky nikoho nebozkaval ak pôjdeme von potom, len mna ;) haha, potom tvoja torta ale jahodovomalinovocucoriedkova, ne ceresnova, muffiny, slivky v slanine a syrovoolivovozeleninive špajle ha, a pokokot vodky.. Krasne su inak palacinky, brutálne chutné vyzerajú.. Konec.

    Vodnárka povedal(a)...

    Kokos, tecie mi z huby pri tych obrazkoch. :D
    Zajtra, palacinky! Mnam.

    Vodnárka povedal(a)...

    Ha! A uz mam palacinky v brusku. S cokoladou,bananom a dzemom a slahackou. mnam,mnam.
    Inac,dobre fotky. Nejaky specialny fotak alebo rady pre zaciatocnika?
    Sice mi mame strasne tmavy byt,tak sa na chuja vsetko foti s bleskom. :/

    Vodnárka povedal(a)...

    Kokos,ja som vazne napisala mi mame?
    no koniec. to je tak,ked sa mixuju dva jazyky furt. Hruuuuuza.

    wicked lady povedal(a)...

    hahaha, ale akoze nechala si mi tu mrrrte kometov a to sa mi paci :D