nedeľa 16. decembra 2012

Kakaové kolieska

Sekcia vianočné pečivo. Od prababky. Môžte si byť istí, že to sú najlepšie vianočné koláčiky na svete, sú proste mega. Čo sa týka údajov, nebuďte takí pregnantí, ja tu nemám váhu, iba takú prijebatú odmerku a v tej sa všetko dalo odmerať len bajočko, ale to neznamená, že sa nepodarili! (Mne aj tak každý vždy zežere všetko čo navarím, viete...nebojím sa že by zostali.) (Moje ego sa nevprace do kuchyne už. Zvyčajne keď varím, ego čaká vonku.)
Na tieto famózne kakaové kolieska (alebo v mojom prípade srdénka, lebo ja všetko čo sa dá, robím v tvare srdének, lebo ja milujem srdénka a to nemá ničovaté nič spoločné s tým že som teraz zaláskovaný blázonko) si pripravte veľa času a trpezlivosti a najlepšie nejakého pomocníka, inak vás jebne z toľkej roboty a výsledok je taký, že je ich dosť málo.

Potrebujete:
Cesto:
  • 420g hladkej múky (pre tých v Nemecku žijúcich proste akákoľvek Weizenmehl)
  • 40g kakaa (alebo aj 4 lyžice, keď neviete ako to odmerať)
  • 140g cukru
  • 80g mletých orechov (nemali v obchode, tudíž naše sú tentokrát bez orechov, ale vy máte doma určite nejaké od babky)
  • 280g masla na pečenie (takto vám poviem - dali sme 250, to je jedno balenie)
  • 2 lyžice mlieka
Krém:
  • 240g masla (nech vás ani nenapadne použiť na toto margarín, nejsme predsa vegáni aby sme dobrovoľne žrali margarínový fejk v čerstvom kréme, fuj)
  • 160g cukru
  • 1 vanilkový cukor
  • 4 žĺtka (dnes som to preložila do angličtiny ako four yellows)
Poleva:
  • 1 lyžica horúcej vody
  • 140g cukru
  • 1/2 citróna (len šťava, samozrejme)
Postup:

Najprv vypracujete cesto. Vymiesite, vymiagate a vyvaľkáte. Potom z neho povykrajujete ľubovoľné tvary (ale dobre vám radím, srdénka sú síce pekné, ale nahovno sa plnia krémom, asi preto sú kolieska adekvátnejšie), naukladáte na plech (pliešok) a dáte do trúby (trúbky) vyhriatej na 180°C. Neviem vám povedať na ako dlho, proste si pri nej posedíte a dávajte pozor aby vám nezhoreli.
Potom necháte vychladnúť a idete na vianočné trhy na víno. Keď sa vrátite, spravíte krém. To tak, že šicko zmiešate (z bielkov na druhý deň urobte omeletu) (to je dokonca aj zdravé, Bukovský napríklad vaječné žĺtka ani nejedáva) a najlepšie rozjebete mixérom, takže máte homogénnu zmes. Tú ochutnáte (mega, ale pozor deti, maslový krém, premyslite si koľko má také maslo kalórií) a potom ju natliapete na kolieska - vždy dve zlepíte pomocou krému.
Nakoniec urobíte polevu (tiež všetko zmiešate do homogénnej zmesi, hlavne to neprežeňte s vodou) a kto by to bol povedal  - nakydáte ju navrch. Všetko ozdobíte orechom. No a potom zabalíte a necháte pár dní odstáť v chlade, aby kolieska zmäkli a krém sa nepokazil. A tie surové vajíčka. Ojojój. Keď si pomyslím, že niektorí majú problém zjesť mäso, ktoré otvorili v predošlý deň...a ja kľudne dojedám všetko čo mám v chladničke, aj keď je to tri týždne po záruke (mäso ne, ale napríklad také maslo...ale ja sama nezjem celé maslo v záručnej dobe!)



3 komentáre:

Lev bez hrivy povedal(a)...

Si si istá, že nadpis článku súvisí s jeho obsahom? Ja som sa niečo plienok navymieňal, takže máš od odborníka potvrdené, že pravdepodobne nie. :)))

wicked lady povedal(a)...

lev ty hovado! :DDD

wicked lady povedal(a)...

inak, ja poznam iba take ze jantarove oko a kakovy pasik, ale to je uz zas o inom...