nedeľa 29. mája 2011

Čokoládová čerešňová torta

Aby ste netvrdili, že sem dávam pičoviny a návody ako otvoriť balíček čipsov, tak som včera v noci (!!!) piekla (lepšie než učiť sa) a pozerala som popri tom štvrtý diel Indiana Jonesa. (MLČTE!)
Recept je z internetu a moja mama mala nejaké poznámky k internetovým receptom, ale nedajte sa zmiasť, aj tak bola prvá, kto si z neho odkrojil. Heh.


Cesto:
  • 150g čokolády (začala som namiesto horkej používať tú na varenie, lebo sa s ňou lepšie pracuje)
  • čerešne (pôvodne višne, inak akože celý pohár, ale ja dávam čerstvé, víme?)
  • 200g masla (pečenie je radosť, Hera je pečenie)
  • 160g práškového cukru (to je ten, čo sa dá šnupať cez tisíckorunáčku)
  • 5 vajec (áno, TAK veľa)
  • 240g hladkej múky (skoro som napísala hladnej)
  • 2 lyžičky kypriaceho prášku (neviem, čo je to za mierku, ale včera sme kúpili jeden deravý a už z neho bola len trištvrťka...ale to s tým vlastne nesúvisí)
  • 30g kakaa (už ma vidíte ako to vážim...proste tam jebnite přiměřeně až priveľa)
Plnka: (bola pôvodne úplne iná, ale ja som to trochu zmenila, teda úplne)
  • biely jogurt (asi 200ml, lenže my sme mali taký veľký otvorený a ja som tam vykydla celý ten zvyšok, tak čo ja viem koľko...tak akurvátne proste)
  • 2 vanilkové cukry
  • 1 vajce
Pôvodná plnka bola že 200ml kyslej smotany, 100g práškového cukru, 1 vajce a 3 žĺtky...lenže my už sme mali iba jedno vajce...lebo odkedy vypekám, sa u nás rapídne zvýšila spotreba vajec, nepredáte niekto sliepku?

Postup:
  • vykôstkujte čerešne (to trvá kurevsky dlho a strieka to...otrava, dajte to robiť mladšiemu súrodencovi, ak sa podvolí...Šantala by iste nesúhlasila)
  • zmäknuté maslo s cukrom vymiešajte dopenista (tu prichádza PROBLÉM - to NEJDE!!! Najprv sa to tak čudne lepilo a potom som to robila mixérom a celé sa to zgrclo do jednej hmoty, až som začala veriť že dopenista je fakt od slova penis, bolo to totiž úplne tuhé.) (Povedala som to mame, ale nesmiala sa...)
  • po jednom pridávajte vajcia - to bolo v recepte, lenže ja som ich tam jebla všetky naraz (lebo sa mi s tým nechcelo trtkať dve hodiny) a potom to mama mixovala a bolo to dosť hnusné a celé hrudkavé a ona už horekovala že to som mala robiť podľa návodu a ne si vymýšľať a ja len že "To se vstřebá" a mala som aj tak pravdu
  • podľa receptu sa ďalej mala zvlášť zmiešať múka, kypriaci prášok a kakao, ale ja som to tam potom všetko postupne nasypala a ešte trochu mixérovala a fakt sa to vstřebalo a bola z toho nejaká homogénna zmes (vlastne úplne homogénna asi ne...)
  • potom som do toho nasypala nasekanú čokoládu (sa mala nastrúhať, ale kto by to robil...to sa vám akurát lepí na prsty, topí, šmýka a je to celé blueeeeh)
  • cesto rozotrite do vymastenej a vysypanej formy a podľa receptu treba okraje trochu vytiahnuť hore (keby to šlo...že)
  • na vrch porozkladajte čerešne (no, ono to mrte narástlo, teda asi zálaží akú máte formu, ale mne to narástlo, takže nabudúce by som tam dala tie čerešne asi v dvoch vrstvách, aby ich bolo viac a bude to celé ovocnejšie, juj!)
  • veci na plnku zmiešajte v miske a vylejte na ovocie (bude to taká tenká vrstva) a ja som na vrch ešte porozkladala ďalšie čerešne, na ozdobu (bolo to nádheřné)
  • dajte upiecť, cca 50 min/180°C (piekla som to asi 60 min, ten jogurt bude stále trochu mokrý, čiže vidličkový test vám bude prd platný) (kks, napísala som najprv že vydličkový...haMba mi)
  • polevu som úplne vynechala, ale keby ste chceli - 50ml smotany na šľahanie a 100g čokoládovej polevy - smotanu zohrejeme, potom do nej nalámeme polevu (dá sa poleva lámať??? To si neviem predstaviť.) a pomocou lyžice vytvorte na koláči mriežkový vzor (ale až keď koláč vychladne!!!)
  • najlepší bod: zežrať
Moja rodina spáva s vidličkou pod vankúšom (skoro ako Chuck Norris, ale ten spáva s vankúšom pod pištolou a asi má na noc aj Cosmodisk), takže som nestihla odfotiť tortu v celku...ale nevadí! Cítim sa ako Magda Dobromila Rettigová. Teraz sa môžem pokojne rozvaliť na posteľ a otvoriť si didaktiku (teda otvoriť...sú to len papiere...tak rozložiť).
A inak - mám konečne zase svoju prirodzenú farbu vlasov - podľa krabičky čokoládovo hnedú! To sa sem hodí, či? (Tak určiteeee.)

5 komentárov:

KS povedal(a)...

Výborný, výborný, výborný! Si ukážková!

wicked lady povedal(a)...

vsak!

Triss povedal(a)...

Ježiš, ten vyzerá SKVELO! Pošlite mi kúsok poštou!

wicked lady povedal(a)...

uz zostal len jediny kusocek... zacnem vazne piect tie rettigovej recepty, to su tak pre 8-12 ludi :D

Vodnárka povedal(a)...

Ty si jak moja segra s tymi experimentami,ci experimentmi. Nestudujem slovenciny,more.

No, ale ona fakt takto skusa furt hocico a pecenie ju bavi, nie ako mna. Ja mam v pici a idem do cukrarne. :D