pondelok 16. januára 2012

Bylinkové kura

V ťažkých časoch cholery (no, nečudujte sa, v Nigérii je epidémia cholery) si vyváram ako pre regiment. Ako som už dnes oznámila svetu, mám chuť vyvárať, vypekať, otvoriť si staničný bufet...ale ne sa učiť tie kokotiny.
A tak sa aj stalo (no, ešte nemám ten staničný bufet, ale keď sa mi jedného dňa podarí svoj sen uskutočniť, ste pozvaní na guláš a pivo gratis).
A neochudobním vás o moje kulinárske počiny, na učenie mám ešte celú noc!

Potrebujete:
 

  • 1 kurací cecok (akože toto sú údaje pre osamelých, ale chápete že to móžete zdvojnásobiť, bárs aj strojnásobiť, alebo, ak ste Afričania, tak kúpte rovno celý kurník aby ste nakŕmili celý kmeň)
  • olivový olej (trošken)
  • bylinky: tymián, bazalka, hocičo máte, najlepšie čerstvé (ja som nič čerstvé nemala, ale ospravedlníte ma, či?)
  • čierne korenie, červená paprika, soľ
  • cesnak 2 strúčiky
Príprava:

Umyjete kurací cecok a nakrájate na malé kúsky (budeme restovať, áno, na panvičke, to je také rýchle).
Do taniera si nadrbete nadrobno nakrájaný cesnak, posypete všetkými koreniami a bylinkami (hojne), zalejete olivovým olejom a rozmiešate. Do toho namočíte kuracé kúsky.
Môžte nechať chvíľku postáť, kým robíte ryžu (inak, ryžu fakt treba umyť...dneska sa mi nechcelo a tá voda bola taká nejaká, no...vy viete dobre, lenivci) a polievku a umývate po sebe alebo pozeráte stupidity v telke.
Potom všetko kydnete na panvičku a opečiete do zlatova, ale pozor, cesnak zhorkne keď je príliš dlho na ohni, tak watch out, guys!
Servírujete.

Oné a dneska som zase robila svoju slávnu (takmer) zemiakovú mliečnu polievku, takže som ju konečne odfotila (po funuse, ale predsa) a výsledok si môžete pozrieť tu. O tom, že nemám profesionálny foťák, ani talent a ani len šajnu o fotení, sa porozprávame nabudúce, pán Ľudovit.

2 komentáre:

KS povedal(a)...

Bože mňam, idem okamžite niečo zožrať. Kokos, zajtra to na tej skúške bude dobré hogo fogo...prečo som len taká lenivá?

KS povedal(a)...

Aha a btw. ryžu nikdy neumývam, veď šak bordel sa vymyje aj do variacej vody, to stačí.