pondelok 27. júna 2011

Jednoduchý marhuľový koláč

Úplne najsamľahší a konečne som sa zbavila šeckých marhúľ, tak už mama nebude chodiť a vzlykať aby sme ich dojedli lebo sa pokazia. Heh.
Recept je z netu, ale ja som ho upravila vlastným potrebám.

Treba vám:
  • marhule (bárs aj koľko...neviem, jedna miska, presne toľko sme ich mali)
  • 300g polohrubej múky
  • 150g práškového cukru
  • 1 vanilkový cukor
  • 1 prášok do pečiva
  • šprc mlieka (mlieko tam pôvodne nemá ísť, len sa mi to zdalo husté, tak preto)
  • 1 kelímok šľahačkovej smotany
  • 3 vajčiská (to je v podstate jeden a pol chlapa, ale chlapov tam nedávajte, jedine že máte takú pec jak Ježibaba z rozprávky o Jankovi a Marienke)
  • 1 veľký tvaroh (ten jemný, jemnučký ako...niečo jemnučké, 500g)
Marhule očistite (nebucte leniví!) a nakrájajte na polky. (Napadá ma k tomu, keď sme boli v Poľsku, chalani hovorili, že s Poľkami musíte ísť do trojky, lebo predsa Polky treba dve...chápete.)
Zmiešajte v miske múku, cukor, prášok do pečiva, vanilkový cukor, šľahačkovú smotanu (ale nevyšľahanú!) a žĺtky. Do toho som šprcla trošku mlieka, lebo to bolo husté jak kokot.
Bielky vyšľahajte na sneh a pridajte tak pekne jemne, viete. Rozotrite na plech (ťažko povedať aký veľký, my máme taký stredný a ledva som to tam roztrela, bolo to moc tenké, ale zasa to celkom narástlo).
Potom na to naukladajte marhule a ešte zmiešajte tvaroh s cukrom (přiměřeně) a rozotrite na vrch. (Tvarohu bolo málo na ten môj plech, ale neviem aký veľký je váš plech...)
A drbnite do trúby (hej, chcela som aspoň raz použiť nejakú nadávku, to je samoúčelné...vlastne tu už je raz kokot...tak nič) asi na 30 minút/200°C. Ale ja neviem, ja vždy robím vidličkový test.
Je to mrtné! Hlavne tá šľahačka v ceste, jojóóój. Mňamky mňam. Už sa cpeme.
Tá fotka je taká...no trošku sa to rozpadáva, je to také šťavnatučké. Skoro ako bublanina.

5 komentárov:

KS povedal(a)...

Je epochálny!

KS povedal(a)...

Ako Nové epochální dobrodružství pana Broučka na Měsíci!

wicked lady povedal(a)...

i mne sa tak javi

nymphadora povedal(a)...

mozem len potvrdit jeho epochalnost,verte mi,ochutnala som ho..a rovno tri kusy

Quixote povedal(a)...

Kolega napiekol. Vyborne. Tiez vravel, ze cesto bolo huste jak kokot.