streda 22. júna 2011

Špagetové hniezda

Je skúškové a preto mám hovadsky veľa času a vyváram. Blbosť, v skutočnosti to netrvalo vôbec dlho. Tento recept som vyhrabala spolu s kamoškou v nejakom časopise ešte v roku pána neviemkoľko, bola som na základke a mala som mastné vlasy, akné a pubertálne nálady. Ale to sem nepatrí, že.
A ten recept som si pekne opísala a robila som ho až dnes. Vidíte? Čo si v mladosti nasyslíte, v starobe akoby ste našli. A ne že akoby.

Je to fakticky mrte ľahké a neni to ani babravé, ako sa zdá. (Aj keď...určite viete čo idem napísať, drahá matka k tomu povedala len "...kto by sa s tým serkal...")
A v recepte to bolo samozrejme inak, ale ja vám dám moju verziu viete...dávam vám udicu a ne rybu, ako hovorievala naša angličtinárka na strednej. Ona toho hovorila veľa, napríklad sa vždy dorútila do triedy so slovami "No rýchlo rýchlo otvoríme okienečko, na pol žrde, lebo to čo vydychujeme sú splodiny..."
Tá dobrá žena má na fejsi svoju fanpage...už chápete tie rozmery jej hlášok...? Neustále sme boli v kŕčoch.

Takže na dve porcie potrebujete:
  • špagety (chacha, aké prekvapenie)
  • kyslú smotanu
  • 2-3 vajíčka (dala som dve, ale kľudne by mohli byť aj tri)
  • mladú cibuľku (ale v zime móžete dať aj starú, né?)
  • cesnak (jeden strúčik)
  • korenie - bársjaké, napr. určite soľ, čierne, mletú papriku (nám sa minula už), bazalku, tymián, ja som tam jebla aj šafrán a vegetu a rozmarín (čerstvý!)
  • syr
  • rajčinky (dve stačia na dve porcie, keď je nejaká mrtná dusíkatá, tak asi aj jedna)
Tak syr a rajčiny necháme najprv bokom, necháme uvariť špagety a všetko ostatné vykýblime do misky a zmiešame.
Uvarené špagety tiež dáme do misky (už dúfam chápete že to musí byť nejaká väčšia miska) a zmiešame. Inak, ja by som to nabudúce ešte vylepšila a nejaký syr nastrúhala rovno do tej omáčky. Potom pomocou vidličky a lyžice vytvarujeme hniezda, áno áno, presne tak ako sa majú po taliansky jesť špagety ale nikto to tak nerobí, lebo je to zdĺhavé, ale teraz sa to zíde a robí sa to samo, vôbec sa nerozpadávajú.
Tie hniezda (veríte že som asi 30-krát napísala hnizeda?) poukladáte na vymastený plech, polejete zvyškom omáčky, na ne jebnete koliesko rajčinky a plátoček syrčeka (juj) a dáte zapiecť do rúry. Asi 200°C a asi 15-20 minút. Proste kým prestriete a umyjete riad a prečítate si, že sme zamietli Grécku pôžičku (tak im treba, čo tu fňukajú, nemali si všetko prežrať a radšej čítať Bibliu, teraz nastáva sedem hladných rokov...a možno aj viac), bude to hotové.
Zavoláte tatíka na obed a môžte si k tomu dať aj kečup. Heh. Dobromila by zízala, že jaká som ja gazdinka. Jak kurva. Btw ten sprostý cibuľový vzor kazí celý dojem...boha, keď sa odsťahujem, kúpim si nejaké iné taniere.

8 komentárov:

Triss povedal(a)...

Mnam! MNAM! MNAAAM!

Pocuvaj, one, my ne len zrat furt! Buduci tyzden pojdeme na plavaren. Alebo vyvijat hocaky iny sport. Utorok alebo stredu - you pick.

wicked lady povedal(a)...

pekny navrh, lenze plavaren je cez prazky zavreta, lebo su to zmrdi...co teraz co teraz...??? ja nechcem ist behat!!

KS povedal(a)...

Ze mrtna dusikata! Zemrem!!!

Vrana povedal(a)...

Mnam, toto si prosim, ked k vam najblizsie pridem!

Btw, co je to za napad, zatvarat plavaren na leto??? Podme sa hybat! Nedame korcule?

wicked lady povedal(a)...

sportom k trvalej invalidite! na korculiach to ide lahko...mali by sme dojst k lusii, lebo tam je bezpecna trasa =)

Vodnárka povedal(a)...

Sranda. Akurat dnes ideme s boyfriendom na plavaren. Lenze tu je otvorena nonstop, lebo leto my tu nemaaaaame.

nymphadora povedal(a)...

ako inak sa daju jest spagety ako namotavanim pomocou vidlicky a lyzicky?ja to jem tak,ne z burzujskych pricin,ale inak sa ogebrim cela.a inak ze dala by som si.

wicked lady povedal(a)...

no ja jem spagety len vidlickou s hlavou sklonenou a srkam to...prave preto nerada jem spagety v restike, lebo to blbo vypada :D