piatok 11. novembra 2011

Dusené mäso s ryžou

Hlásim návrat strateného syna, ako poznamenala Chantal. Vo veľkom štýle. Ako Magda Dobromila.
Každopádne... ideme na to, či?

Suroviny:
  • bravčové maso (nemám potuchy, že aké, lebo ja nerozumiem po francúzsky, ale asi bolo príliš dobré na dusenie, taký čistý chudý plátok, asi steak...bolo vynikajúce, 10 euro za kilo. Je to pridrahé?)
  • ryža (parboiled, žiadna sáčková)
  • mrkvička čerstvá, hrášok mrazený (bárs aj opačne, ale pochybujem že sa vám to zadarí v tomto ročnom období)
  • korenie Knorr - záhradná zmes (alebo vegeta - to na ryžu)
  • čierne korenie, sladká paprika, soľ (to na maso)
Postup:

Mäsíčko umyjeme pekne, veď viete. (Kks má to vôbec cenu písať, šak vy viete variť, či ne?) Ale teda dobre, prehovorili ste ma. Tak umyjete, nasolíte, nakoreníte. (Ja fakt neviem ako to robieva moja drahá matka, lebo tradične jej v kuchyni nezavadziam keď sa robí niečo vážne, alebo nudné, ako to ja nazývam ale takto to bolo fajn.)
Do hrnca dáte trošku oleja a drbnete tam maso. Začne fantasticky voňať a vy si hovoríte že to zrejme vôbec neni maso na dusenie, ale asi na minútku (a minule som si robila minútku a to bolo zas tvrdé a vôbec ne na to vhodné...tak vidíte) ale nesere vás to. Hovoríte si, čím kvalitnejšie maso, tým lepšie pre vás, nech už ho upravíte akokoľvek. (Pozitívny prístup je všetko!)

Keď sa trošku opečie, dolejete vodu (dolejte dosť, lebo ja som dala málo a furt som v pokrievke nosila ďalšiu a ďalšiu a nakoniec sa aj tak všetka vyparila takže som už nemala nijakú šťavu) a zakryte. Mama tvrdí, že maso sa má dusiť asi 30 minút...ale vraj treba ochutnať.
Tak keď predpokladáme, že mäso sa má dusiť pol hoďku a zelenina menej, dáme ju tam neskôr, logika, že. Zeleninke stačí asi 15 minút. Až 20. Podľa SMS-ky od mojej drahej matky.


Medzitým ryžu. Viem uvariť iba jeden hrnček ryže, ne menej. Takže mám teraz ryže jak najebanej, v chladničke. (Nejaký veľký hrnček som našla...) Umyjete - bez sitka to ide ťažko, ale dá sa, verím že na niečo prídete, tak ako ja, lebo tu sitko neni.
Tak do druhého hrnca tiež dajte trošku oleja a na tom mierne opražíte ryžu (umytú, boha!) a potom zalejete dvoma hrnčekmi vody. A necháte zovreť a potom varíte na miernom ohni (alebo na stupni číslo 5 z 9-miestnej stupnice na elektrickom sporáku) až kým sa nevyvarí voda. Keď už je takmer hotová, osolíte tou super záhradnou zmesou korenia (vo vašom trápnom prípade vegetou).


Aha a šalát. No šalát umyjete, nakrájate, jebnete do misky, polejete olivovým olejom, balzamikovým octom a posolíte a pokoreníte nejakým talianskym korením. A máte.

1 komentár:

KS povedal(a)...

Umývanie ryže je preceňované. mňam mňam mäsko.