utorok 22. novembra 2011

Mäsové a špenátové taštičky

Drahuše, drahúši a ostatné! Dnes to bude jeden recept zo slovenskej party, ktorú sme usporiadali minulý štvrtok. Nie, nie...nie je to nijaké národné jedlo, ale povedzte mi ako by sme dopravili sto kíl bryndze a narobili halušky pre 40 ľudí, ktorí sa tam ukázali. Varili sme ešte kapustnicu (nemám recept, to bol podľa Katkinej mamy) a tvarohový koláč (famózny, tiež od Katkinej mamy). Aha a bryndzovú nátierku na jednohubky.

Tá je ľahká.
  • bryndza
  • trocha masla
  • červená paprika
  • cibuľka
Šecko zmiešate v miske a natrete na chlebík. (Neviem či to zvládnete na prvýkrát...)

A taštičky...boli skvelé a zmizli tak rýchlo že som si ani nestihla poriadne dať.
Na mäsové potrebujete:
  • lístkové cesto 2 kusy (z obchodu, samozrejme)
  • haché neviem koľko, jedno balenie, asi okolo 400g (alebo tak nejak...proste fašírku)
  • 1 cibuľka
  • čierne korenie, paprika
  • dve alebo tri mrkvy (to nie je spolu 5, to už by bola predimenzovaná mrkvička)
  • 2 vajčiská (eeeh, tá vandrovka...)
 

Mrkvu nakrájate na drobno, cibuľu nakrájate na drobno a všetko zmiešate v jednej miske. (Alebo v dvoch malých, alebo v troch ešte menších...).
Potom si z lístkového cesta ukrajujete také přiměřené kusy a napcháte ich plnkou. (Nemusíte tak že to bude praskať a vypadávať, jak ja...to je presne plnka na dve cestá, aspoň na také ako som tu našla.)
Poukladáte na vymastený plech (ale ja som objavila výhody papiera na pečenie a je to úúúúúúúúúúúúúžasné!), potrete rozmiešaným vajcom (teda potrebujete vlastne tri, že áno...ale nájdite mi chlapa ktorý ma tri vajcá...) a dáte do trúby piecť. A keď je to hotové, vyberete. Dneska to bolo náročné, veru. Fotky nič moc...ale bolo to fan-fucking-tastic.

Na špenátovú plnku:
  • mrazený špenát (my sme ich robili strašne veľa, tak sme mali polkilový, ale ak nájdete menší...)
  • 1 cibuľka
  • cesnak (přiměřeně strúčikov)
  • čerstvý syr (to je taký špeci syr, predávajú ho váženy, ale tu som to videla aj balené, taká nátierka v podstate)
  • 2 vajcá (tuším) (alebo aj jedno stačí)
  • šampiňóny z konzervy (do polkilového špenátu dve konzervy)
  • čierne korenie, soľ
No a toto povaríte, ale hlavne nadávajte veľa vody (ako ja), lebo tá sa nejak odmietla vypariť (plnku sme mali moc riedku a polievku moc hustú...ale všetko dobre dopadlo). Keď to bude moc riedke, pridajte múku, alebo to proste prelejte cez sitko, tak ako my (zúfalá situácia vyžaduje zúfalé riešenia a my sme boli veľmi zúfalí, lebo sme ani len to sitko nemali, iba takú umelohmotnú pičovinu na zlievanie cestovín, takže sme stratili aj trošku z objemu).
A potom napchajte do cesta, chápete, ne?

1 komentár:

KS povedal(a)...

Och, bože, bože, mňam. Som hladnučká. Dne som obedíkovala morčacie cecky s bylinkovým maslom a zemákami, dobré to bolo...ale už tak dávno.