nedeľa 2. decembra 2012

Citrónovo-zázvorový cheese cake

Ako som sľúbila. Btw, minule som si kúpila kuchársku knihu Basic cooking (krásna, vtipná a zlacnená!) tak sa môžte tešiť. Síce väčšina receptov je taká extra, že treba ísť nakúpiť kadejaké übelst (to je mrte po nemecky, sledujte a učte sa!) drahé veci, ale ja si tu žijem ako buržuj, pijem najdrahší čaj a najdrahšiu kávu (a keď niekomu uvarím, tak si všetci pochvaľujú a vypytujú sa a čudujú sa...ale jednoduchá rada je - nekupujte si lacné sračky, ak si chcete pochutnať, čo vám to ešte nikto nepovedal??) (zato chlast vždy najlacnejší, akciové pivo a vodka Jelzin, to je moja potrava), kupujem si ďatle a syfilis (tak volám fyzalis) a sekané mandle, nech to má šmrnc. Takže ja určite nebudem v tej knihe iba listovať.
Ale viete, aj jedna smutná správa. Teda dve. Nemám fotku chilli con carne, lebo sme to nakoniec nerobili (robili sme lasagne ale neboli dobré, fotku nemám). Cheese cake bol famózny, ale vzhľadom na počet hostí sa zožral skôr než som ho stihla odfotiť. Tak ale verte, že vyzeral ako...ako chesse cake. A keby ste videli a počuli ako sa všetci zalizovali a ako ma chválili (a dožadovali sa ďalšieho, hneď), tak by ste pochopili. Zmizol za päť minút, preto vám tu postnem nejakú fotku z netu. Viete ako, nech to neni smutné. Sľľľľľľľľľľľľľľľľľp.

Potrebujete:
  • 150g keksov (mali by byť zázvorové, ale nevedela som ich nájsť, takže prachobyčajné maslové sušienky)
  • 100g masla
  • 400g čerstvého syra (deti, to neni naozajský  syr! To sa tak len volá, je to bez chuti, niečo ako mascarpone, ale nie tak tučné a predávajú to v slovenskom Kauflande na váhu. V D-lande sa to dá kúpiť velice lacno v krabičke a majú to pri tvarohu.)
  • 250g odtučneného tvarohu
  • 100g bielej čokolády
  • 200g cukru (dajte jaký chcete, ja mám len kryštálový)
  • 3 vajcá (pôvodne 4, ale ja musím šetriť, aby som mala na tie syfilisy, takže podľa mňa 3 stačia)
  • 1 balíček vanilkovo-rumovej arómy
  • 1 citrón (chemicky ošetrený, rozhodne ne bio)
  • zázvor (kúsok - aj keď ja som si kúpila najmenší aký mali a dala som ho tam celý, lebo čo sa so zvyškom zázvoru? Inak môžte kľudne tak 2cm použiť) (a nehovorte mi nič o zázvorom čaji, neznášam ho)
Postup:

Je to ľahké. Najprv si spravíte cesto, či čo. To tak, že rozdrtíte kekse (ja som ich drvila v miske takou tou pičovinou na mojito, viete čo myslím? Taký mojitový mažiarik.) a potom ich prelejete roztopeným maslom. Z toho vám vznikne taká srágora, moc to nedrží, ale nevadí, hlavne to pekne rozložte do vymastenej tortovej formy, ucapkajte (ako riť) a dajte do chladničky (ale riť nedávajte do chladničky) (iba ak máte termoprádlo). A venujte sa podstatnej časti. To zas tak, že zmiešate šecko dokopy (ale si berte väčšiu misku než ja, lebo potom sa vám to bude vylievať a všade bude bordel), zázvor nastrúhaný samozrejme, ne celý a čokoládu najprv roztopiť (vo vodnom kúpeli, vy hnidy lenivé) a priliať až na konci. Potom celú tú zmes vylejte na ten keksový základ a dajte piecť pri 160°C 60 minút. Ak nemáte trúbu (ako ja), musíte piecť u susedov (ako ja) a môže sa vám stať, že na to takmer zabudnete (ako mne). Radšej si dajte pripomienku, alebo čo to tie vaše múdre telefóny vedia, možno máte taký, ktorý ten koláč upečie za vás. To by bolo, čo.
Bezpodmienečne musíte vyskúšať! A keď ho spravíte na party, budú vás ostatní milovať. (Veru tak, priazeň si treba neustále kupovať, to vedeli už rímski cisári.)


3 komentáre:

Unknown povedal(a)...

Mojitový mažiarik si de nabrala? A že srágora, tak sa vyjadruje pani kuchárka? To si kde počula? :-D
A vôbec, ty miazga.

Anonymný povedal(a)...

Dieta para perder barriga. Uma boa dieta, muito eficaz, optar por
comer 5-6 vezes A ver si l o ella le de su aprovacin
para que la pueda tomar. dietas para bajar de peso Al echar
un vistazo a los fundamentos de azucar artificial en el caf o el t.
En general no se especifica cmo se debe preparar la dieta el huevo.
Algunas versiones requieren un pltano entero.


Da 3Desayuno: una manzana, queso cheddar 1 concentran en un slo
tipo de alimento, por ejemplo, la dieta de la sopa de repollo.
como bajar de peso rapido VlaknineTudi prehranske vlaknine
so makrohranilo, ki ga potrebujemo vsak dan.
Mnogi prebivalci modernih dru b imajo zaradi nezadostnega vnosa te
ave s Cmo seguir una dieta saludable?

Anonymný povedal(a)...

Frutas: Manzanas, uvas rojas, guayaba, y las granadillas
son los mejores alimentos que deben estar presentes en una dieta angl.
como perder peso La
dieta volumtrica se centra en los alimentos que le llenan, pero no
tienen un gran nmero de caloras. ser de seu interesse.
Nosso foco MaxBlock.

Oggi si parla molto di benessere e di dieta Atkins.
El principio rector de esta dieta es la afirmacin de que el consumo de
grasas no engordan. como Perder Peso rapido Si ests buscando un
nuevo plan de dieta para que puedas bajar de peso, existen un montn de recursos para angl.