streda 12. júna 2013

Vegánska hríbová omáčka

Nemyslite si že sa zo mňa stal nejaký tento, to ne, ale niektoré veci sú vegánske lepšie. Pôvodne som do toho chcela zamiešať aj šuňu, ale splesnivela mi!!! A to bola neotvorená a mala vydržať do 2.7. Všetko je podvod (a chleba je drahý). Takže dve eurá skončili v kýbli a ja som sa najedla vegánsky. Zistila som totiž (pri mojom spolužití, alebo teda spolustolovaní s vegánmi) zaujímavé veci - napríklad že sójová "smotana" je lepšia než klasická. Je menej tučná (to už samo o sebe stačí pre mňa ako argument) a je menej ťažká na žalúdok (to ma presvedčilo absolútne, mne totiž z takých smotanových vecí býva kvalitne zle) a okrem toho chutí takmer ako naozajská smotana. A odteraz už budem robiť omáčky len z nej (ale do krémového koláča patrí maslo, nijaký margarínový fejk!)

Potrebujete:
  • sójovú smotanu
  • hríby (halucinogénne, atómové, akékoľvek)
  • kokosový olej (tiež je diétnejší a navyše dobre chutí a mal by byť aj zdravý, tak všetci zahadzujte slnečnicové oleje!)
  • hrášok (mrazený...no ale keď máte čerstvý, sem s ním!)
  • 1 bujónovú kocku
  • čierne korenie, papriku
Postup:

Najprv som na oleji troška opiekla halucinogénne huby šampiňóny a potom som ich podliala vodou a nechala podusiť. Pridala som korenie a bujón (nemám kocku, mám to jak vegetu, tak jednu lyžičku asi) a hrášok. Nechala som vyvariť vodu a naliala som tam smotanu. To celé ešte chvíľu treba povariť, ale ani ne dlho a máte to. Je to hovadsky dobré, ja som si to kydla na ryžu, ale určite sa to hodí aj k cestovinám. Sľľľľľľľľľľľľľľľľľľľľľľľľľp. No a fotka...no, ne že by som sa chcela vyhovárať, ale nevyzeralo to až tak vábne, keď som to tak kydla na tanier, ale mám ešte jednu porciu a keď si spomeniem, odfotím vám to. Sľubujem! (Ha, som skoro ako Fico.) (Ale nejsom červená a mám krk.)

Žiadne komentáre: