piatok 10. februára 2012

Korisť

Ako iste viete, vrátila som sa z blahobytu naspäť do tragického kráľovstva a od stredy čelím realite. (Skôr sa jej vyhýbam, ale to mi moc nejde, takže občas o ňu zakopnem. Už sa teším ako mi dedkovci oznámia že lepšie to už nikdy nebude a tak ďalej.) Ale teraz vás nejdem nudiť, na to mám ten druhý blog, víme?
Teraz vám idem ukázať, čo som privliekla zo západu, aby som mohla potešiť vám oko a mojej rodine i chuťové bunky. (Aj keď mama sa podozrievavo pýtala "A toto je na čo? A to budeš teraz používať?")

Sledujte a záviďte a slintajte. Prvý africký receptík idem vyskúšať zajtra.


Kokosový olej, použijem na ryžu jollof (nepýtajte sa čo to je, mám taký recept po anglicky, ale vyzerá to ako keby to gúgel translátor preložil z nejakého afrického kmeňového jazyka ako uznal za vhodné...a asi to tak aj bude), v podstate voľačo ako africké rizoto (ak sa to dá nazvať ešte rizotom, lebo Francesca by ani naše rizoto nenazvala rizotom, ale chápete, to sú tie kultúrne diferencie, a že kto čo si predstaví pod pojmom raňajky...ako sme sa učili na interkultúrnej komunikácii, ktorá nám všetkým hovadsky veľa dala).

Shito rozhodne nie je to, na čo ako prvé pomyslíte pri prvom prečítaní názvu. Je to vraj kurevsky štipľavá papriková oná...no, sós. (Sós - strašne super slovo, smiešne.) Neviem ešte čo s tým, lebo popravde ja nemusím až tak štipľavé veci, ale keď použijem len trošku, možno to výjde a neporazí nás všetkých pri stole. Musím ešte vyzistiť u svojich afrických informačých zdrojov, k čomu to jedia (dúfam že odpoveď nebude ako vždy - to je jedno, podľa chuti).


Curry a tymián, to poznáte, však, no ale tieto nie sú ázijské, ale nigérijské a vraj majú odlišnú chuť. Som zvedavá. A hentá karibská sranda, to je asi na kura, tak to bude najľahšie. No, teraz si môžete zhľadúvať papier a pero alebo pripravovať hrnce a tak, lebo v nasledujúcich týždňoch hodlám napraviť tú dlhú odmlku zapríčinenú špinavou intrákovou kuchyňou, v ktorej chýbali základné utenzílie.


Aceto balsamico som dostala od Franceskiných rodičov, lebo im hovorila ako veľmi sa zaujímam o taliansku kuchyňu. (Veľmi.) To neni len tak obyčajný ocot, tento má 10 rokov!

2 komentáre:

KS povedal(a)...

Žlté korene, žlté korene!

wicked lady povedal(a)...

:D :D :D chachacha. neviem sa dockat kedy mozem nieco uvarit uz konecneeee. uz nech je zajtra.