štvrtok 16. februára 2012

Pravé talianske risotto

Dneska sa musím učiť na zajtrajšiu historiografiu a to je dôvod prečo vyváram (joj, vyváranie mi hrozne chýbalo) a upratujem (vydrhla som sporák).
A talianske rizoto je ako žiadne iné.

Potrebujete (3 menšie porcie, alebo 2 pre žráčov):
  • hrnček ryže (mala som špeciálnu bio ryžu na rizoto ale môžete použiť akúkoľvek)
  • olivový olej
  • menšia cibuľka (alebo polka väčšej, chápete)
  • liter bujónu (používam Maggi, ale ak sa vám chce, si vyvarte zeleninu, ale ja viem že nechce, takže ahoj, E589 a iné)
  • lyžica aceto balsamico
  • prípadne nejaká zeleninka (ja som mala len mrkvu, ale je to dobré aj bez ničoho, aj keď Chantal nechcela veriť)
Postup:

Trochu dlhšie to trvá, ale budete vylizovať hrnce, panvice, taniere, aj všetko okolo.
Najprv si uvaríte liter bujónu. Potom nakrájate cibuľku, trošku opražíte na oleji (na panvici, ale môžte aj v hrnci) a pridáte ryžu a nakrájanú mrkvu. Spolu mierne orestujete. No a teraz prichádza tá sranda - pripravte sa že budete aspoň polhoďku stáť pri sporáku, to je dosť nuda. Naberačkami budete pridávať postupne bujón, tak aby ryža bola ponorená a takto varíte až kým to nebude hotové. Trvá to dlho, lebo vždy musíte čakať kým sa vyvarí bujón a pridávať ďalší a ďalší, ale tá chuť je taká talianska, že už nikdy nebudete chcieť žrať iné rizoto. Vážne!
Keď to budete mať hotové, primiešate lyžicu balzamikového octu (ale nie viac, to je tak akurvát). Mňamky.

1 komentár:

KS povedal(a)...

Sľľľp. Cibulákový vzor rules!