utorok 22. mája 2012

Cheese cake s čokoládovým korpusom a jahodami

Deti, blížia sa narodky tohoto skvelého blogu. Som si uvedomila. No ale neviem či vtedy bude čas piecť narodeninovú tortu alebo tak nejak, tak som piekla prezieravo dnes. A keďže je to taký výročný koláč, upiekla som ten, kvôli ktorému som začala tento blog písať, na podnet Triss. (Triss už je Mgr. oddnes, tak jej pogratulujte!) (Ja si ešte musím počkať do júna, kým budem diplomovaný magor.)
Je to cheese cake s čokoládovým dnom a dnes vylepšený jahodami, ktoré v pôvodnom recepte neboli. Tento recept je ten pôvodný, ktorý som napísala onehdy na môj obyč sťažovací blog, tak som vám ho len prekopírovala, aby ste videli začiatky. Pre info - dnes som namiesto bieleho jogurtu použila kyslú smotanu, lebo jogurt sme nemali a do tvarohovej časti som nakrájala jahody. A nepoužila som lekvár. Fotka bude zajtra, ak z koláča ešte dačo zostane. Viete čo som si práve uvedomila? Že je to vlastne presne rok, odkedy som ho piekla naposledy. Tak tento musíte vyskúšať, lebo je orgazmický. Piekli sme ho aj v Luxembursku (aha, no vidíte...som zabudla, tak len pol roka) a chutil všetkým národnostiam, šli sa pozabíjať.

Oné na cesto:
  • 115g masla (neuvádza sa druh, dávam Heru - pamätáte si ešte na tú starú reklamu na Heru kde hrala tá super pesnička od nejakého českého skladateľa, ktorého meno si teraz neviem spomenúť?)
  • 1 tabuľka horkej čokolády
  • 150g cukru (tiež sa neuvádza...raz som dala práškový, včera kryštálový...no asi je to jedno)
  • 2 vajčiská
  • 75ml mlieka (sorry, ale to neviem čo je za kokotskú mieru, to sa nedá ani odmerať, dávam vždy sto...len včera som mala v odmerke dačo iné, tak som tam jebla mlieka len tak bajočko-přiměřeně)
  • 140g múky (nejakej...asi teda polohrubej...Nemci zjavne jebú na nejaké rozlišovanie)
  • 2 PL kakaa (akože nééé Granka, jasné)

No a tie veci sa majú spolu všelijak čudne miešať a postupne pridávať, ale já vám povím jedno...nebudem sa s tým predsa serkať, takže postup som si spravila takýto:
Najprv som zmiešala všetky suché veci (akože múka, cukor a tak) a potom som do toho jebla mlieko. Vajcá tam majú ísť v celku, ale lepšie je, keď dáte žĺtka zvlášť a z bielok vyšľaháte sneh (to cesto je dosť tuhé). Aha no a maslo roztopiť, čokoládu tiež (vo vodnom kúpeli...pekne poctivo), zmiešať dokopy a pridať do zmesi. A ten sneh až jemne nakoniec vmiešať, chápeme sa.

Toto vylejte do vymastenej (prekvapenie) tortovej formy a strčte do trúby na pol hoďku (190°C).
Medzitým si spravte tvarohovú časť.
Takto:
  • 3 vajčiská (dajte pozor, aby niektoré neodišlo na vandrovku)
  • 100g cukru (nevedno akého, proste si vyberte)
  • 1 vanilkový cukor
  • 500g odtučneného tvarohu
  • 150g bieleho jogurtu

Najprv vymiešajte vajcá s cukrom (dopenista chacha...ja nikdy neviem čo presne je dopenista, tak miešam, kým ma nebolí ruka a potom už to jebem) (práve ma napadlo, či slovo dopenista nie je odvodené od slova penis...ale to by potom muslo stvrdnúť a neviem veruže, ako by ste to dosiahli...), potom pridajte ten vanilkový, tvaroh a jogurt a dobre zmiešajte, aby ste mali peknú zmes (šak čo iné...).

To akurát stihnete za tých 30 minút, kým sa vám peče čokoládové cesto. To potom vyberete a vylejete naň tvarohové oné. Ja som to včera ešte vylepšila a natrela som čokoládovú časť tenkou vrstvou lekváru (použite nejaký kyslý...my máme iba slivkový, ten sa hodí) a až potom som tam jebla ten tvaroh. No a to dáte piecť ešte na 50 minút pri 160°C. Fakt, neni to priveľa.

Navrch má ísť nejaké kyslé ovocie, pôvodne tam boli višne, ale u nás doma sa nenachádzajú, tak tam dávam buď nejaké čučoriedky, alebo maliny zavárané (jasné, že z obchodu...jedine že by ste nejakú tupaňu Marušu poslali za 12 mesiačikmi, chacha, ale keďže všetci dobre vieme, čo symbolizujú 12 mesiačikovia, nechcem potom vedieť, čo symbolizovali tie jahody).
Teda to ovocie tam dáte až keď to vychladne, ale ho tam aj nedajte, jak chcete.
Je to taký cheesecake, ako z kaviarne a je to fakt brutálne, akurát trochu lepšie než z kaviarne.
 

2 komentáre:

KS povedal(a)...

Bože, to je Humoreska od Dvořáka! Málo ťa Blažková buzerovala! http://www.youtube.com/watch?v=9kU2I126ztQ
Ty hovado nekultúrne.

wicked lady povedal(a)...

pamatam si len ze nam nedovolila pocuvat dej mi ho do huby