štvrtok 3. mája 2012

Špargľa v cestíčku

Drahí moji. Musím vás dnes sklamať. Ad jedna, nemám foťku dunajských vĺn. Smutné sľľľľp. (Neexistuje mäkké L s dĺžňom...to je hanba.) Lebo tie dunajské vlny sú kurevsky dobré a zmizli skôr než som stihla podniknúť nejaké opatrenia. Takže. Ale spravím ich aj nabudúce, lebo len pri pomyslení na ne sliním ako Pavlov. Ad dva, dnes som sa chystala spraviť tortu (s krémom z prášku, ale čo), lenže stalo sa nešťastie. Našla som si recept na korpus v slávnej hrnčekovej kuchárke pani Svatavy Poncovej a ten je na piču. Nešiel tam prášok do pečiva (je to ako prekliatie, ten prášok) a ja som si pomyslela, že hádam pani Svatava Poncová vie čo robí. Ale nie, nevie. Pani Svatava Poncová sklamala na celej čiare. Som znechutená a rozhorčená a navyše som hrdým majiteľom korpusu o hrúbke asi 1cm. Čo s tým teraz? Viem. Počkám na mamu, nech to nejak vyrieši. Všeobecne keď si neviete rady, je najlepšie zavesiť vaše problémy mame, lebo predsa mamy vedia všetko. Stále sa presviedčam o tom že je to naozaj pravda, lebo rodičia majú jednoducho vždy pravdu aj keď si to niekedy nechcem pripustiť. No, keď mama vyrieši ten ošemetný problém, poviem vám ako na to, keď sa vám niekedy pritrafí že sa v dobrej viere spoľahnete na pani Svatavu Poncovú a ona vás takto ojebe. (A to som dokonca pozerala aj video pani Noriky Mojsejovej, ktorá odporúčala "Nenenchajte sa ojebať" a nepomohlo, vidíte.)

Na druhej strane, druhá vec sa mi dnes podarila. Ne, neni to bod číslo jedna v mojom pomyselnom zozname povinností (učiť sa na štátnice), je to tá špargľa. Špargľa je popiči, len akurát sa nedá rozhrýzť lebo sa z nej ťahajú vlákna a podobné špargľové záležitosti a to ma dosť sere, ale inak ju milujem. No a dnes som si vymyslela superný (slovo zo ZŠ) recept zo špargle a lístkového cesta.

Potrebujete:
  • 500g špargle (jedno balenie)
  • 1 balenie lístkového cesta (mala som také čo už bolo nakrájané na pláty, paráda!)
  • plátkový syr
  • olivový olej
  • kadejaké korenie a bylinky
Postup:

V podstate ľahký, akurát to dlho trvá, kvôli špargli. Tú sviňu musíte ošúpať a to zaberie večnosť. Navyše to nejde bohviejak, lebo ono ju ani tak nešúpete, ako ju holíte. Tak tak, špargľu treba oholiť ako nohy. Lenže predstavte si že holíte pavúčie nohy. Lebo špargľa je tenká. No dobre, možno ne tak ako pavúčie nohy, ale skoro. Ale našťastie nikto nemusí holiť aj pavúčie nohy.
K veci. Špargľu oholíte, potom ju vložte na asi 5-8 minút do vriacej vody. Medzitým si pripravte to oné. Do pohára nalejte trochu olivového oleja a do toho nadrbte všeličo čo sa nachádza u vás doma. Ja som dávala cesnak (sušený), biele korenie, chilli, červenú papriku, tymián, curry, provensálske korenie, nejaké iné korenie...proste to je jedno. A trochu soli. To zamiešate a potom idete na vec. Takto: z cesta si nakrájate pásiky a tie budete potierať týmto super oným a potom do nich zaviniete špargľu špirálovito. (Jebte teraz na slovosled, musím sa sústrediť.) To poukladáte na vymastený plech a dáte piecť, až kým to nebude hotové. Tesne pred dokončením poukladajte na tie špirálky plátky syra. je to mňamózne. (Bože, to je hrozné slovo.)


1 komentár:

KS povedal(a)...

och božeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee