piatok 18. mája 2012

Dierkový koláč

Tiež takzvaný pičný (dierky - že, áno...nejak v poslednej dobe som presedlala na pubertálny humor a hrozne sa na tom bavím, ale no a čo!) koláč. Alebo (a to sa mi páči viac) taký dodatočný ku dňu matiek (lebo deň matiek som strávila na divadelnom kurze, víme).
Je to úžasný koláč z niekoľkých dôvodov: najlepšie sú na ňom dierky (neni to jak syr s dierami, že si ho kúpite plno a polka je vzduch, na to si vždy poviem - nasrať) a je vhodný pre ľudí čo sa radi rýpu v jedle (vysvetlím).
Ide o mierne upravený recept podľa pani Svatavy (neustále jej dávam nové šance).

Potrebujete:
  • 2 hrnčeky hladkej múky
  • 1 hrnček práškového cukru
  • 3/4 hrnčeka mlieka
  • 3/4 hrnčeka oleja
  • 2 lyžice kakaa
  • 1 kypriaci prášok
  • 1 vanilkový cukor
  • 1 vajčisko
Poleva:
  • 1 vanilkový puding (bárs aj čokoládový)
  • 1 čokoláda na varenie
  • 2 lyžice cukru
  • 1/2 litra mlieka
  • strúhaný kokos
Postup:

Najprv si zmiešate všetky suché oné a potom pridrbete mokré oné (tá Svatava to mala dobre vymyslené, že celý život piekla hrnčekové koláče) a vyšľaháte. Cesto vylejete na vymastený a vysypaný plech (taký stredne veľký, my máme iba dva malé, jeden stredný a nejaké úplne veľké, potrebovala by som o trochu menší plech než je náš stredný, ale dá sa to keď sa snažíte a neprepadnete panike) a dáte upiecť. Potom ho vytáhnete (hehe) a teraz si prídu na svoje milovníci rozdrbávania jedla. Opačným koncom varechy doňho napichajte dierky (nie som platený gigolo, nepichám ako jež...). Potom uvarte ten puding a roztopte v ňom čokinu a to vylejte na ten koláč a pekne rozotrite. On sa naondí do dierok a preto sú najlepšie na svete. Na konci móžte posypať kokosom. Môžte si domyslieť že fotografovanie  aranžovanie zrovna neni moja parketa, ale pečenie mi ide na výbornú! (Výborná, kľúč od krásnych prázdnin, výborná, tá známka detských snov...ach...prepadáva ma nostalgia.)


3 komentáre:

Triss povedal(a)...

mohla si ty vybornu dat na zaver. btw, pre mna je aj ten kolac nostalgia, lebo som ho zvykavala strasne davno piect.

wicked lady povedal(a)...

ja som si uplne spomenula ze sme ho piekli na nase zurky volakedy, take zracie ked sme este nepili...ach to boli casy =)

KS povedal(a)...

Akoze kredity za tu pudingovu polevu tu este stale nevidim...