sobota 7. apríla 2012

Biskupský chlebík

Jeden z najfamóznejších koláčov všetkých čias, ktorým sa štopujem dovtedy, kým mi nevylieza ušami a nevládzem sa už pohnúť, iba ležím na pupku hore pupkom (samozrejme) a odfukujem. Dnes sme piekli s mamou (želala si byť spomenutá) a verte-neverte, na jej podnet. Dúfam že jej týmto teraz vylepším reputáciu jakožto nevariacej matky, lebo keď sa jej chce tak to stojí za to. Potom som aj zistila, prečo začala hrabať v skrinke hneď zrána...ona totiž tatovi sľúbila že mu upečie koláč za jeho nenahraditeľnú pomoc pri vŕtaní, lepení, alebo čo to vlastne včera robili v tom byte. A na dne Pandorinej skrinky našla kandizované ovocie (možno už aj po záruke), takže voľba bola jasná.
Pome na vec.

Potrebujete:
  • 6 vajec (veru veru...v dnešných časoch sa na to rovno vyserte ak nejste ochotní investovať, slépky zleniveli)
  • 1 hrnček kryštálového cukru (vidíte, navyše je hrnčekový!)
  • 2 hrnčeky polohrubej múky
  • 1 vanilkový cukor
  • 1/2 prášku do pečiva
  • 1/8 masla (divný údaj)
  • chujoviny: mandle, lieskovce, čokoláda, hrozienka, kandizované ovocíčko
Postup:

Najprv vymiešate žĺtky s cukrom (všetkým cukrom, aj vanilkovým) a maslom. Potom si vyšľaháte sneh. No a teraz príde tá divná časť, s ktorou sa nestotožňujem - pomaly primiešavate múku (zmiešanú s práškom do pečiva) a tie sajrajty (akože orechy a tak, tiež už zmiešané dokopy) do tých žĺtkov. A keď to začne byť voláke husté (tak nebudete na cesto hučať že "čo si hustý, čo si hustý, chceš na piču?!") tak pridáte trochu snehu. Ale to vám nepôjde, to mi verte, bude to aj tak suché a husté a bude to na prd, tak potom môžte pridať trochu teplej vody ("Taký nejaký Vierin zlepšovák, podľa mňa tam voda ísť nemá..." "Len ju tam daj, pozri na to jaké to je nahovno."). Potom vám to pôjde super a sneh si môžte nechať nakoniec a podmiešať ho...ehm, nakoniec.
Toto je dávka do dvoch srnčích chrbtov (Bambiho mama a Bambiho tato), ktoré samozrejme musíte vymastiť a vysypať hrubou múkou (ale vy ste šikovní a už ste sa všeličomu priučili). Do trúby to strčte na 45 min. na 180°C. Je to delikatesa. Cha.

3 komentáre:

KS povedal(a)...

Úuuuuupeč judáše, to je tematické teraz! http://www.ireceptar.cz/vareni-a-recepty/dorty-kolace-cukrovi/na-zeleny-ctvrtek-posnidejte-jidase/

KS povedal(a)...

Na biskupskom chlebíku mám najradšej, že keď ho nakrájaš, vzniknú pusinky a je podľa mňa večná krivda, že niektorí (babka) ho rozrežú na polovicu, lebo tým urežú spodnú peru a čo sme v Afrike, aby sme urezávali spodné pery? Presne, nie sme.

wicked lady povedal(a)...

omg, predstav si tu fajku ked ma zena natiahnutu papulu a ma v nej tanier.