piatok 20. apríla 2012

Talianska čokoládová torta

Vy pažroši, to som dnes len kvôli vám robila, lebo furt to sem niekto chodí hľadať. Torta di cioccolato podľa Wicked. Keď hodíte do gúglu heslo talianska čokoládová torta, vyhodí vám to sto stránok, na ktorých sa opakuje jeden jediný recipes (pardon, tak recepis, ale recipes sa mi viac páči) do aleluja. Tak som sa vyjebala na to a otvorila si Basic talianskej kuchyne, kde bol samozrejme ten istý recept. Čo majú tí Taliani pošahaní len jeden recept na čokoládový koláč? Som ho trochu upravila, lebo sa mi nezdal. Teda akože talianska kuchyňa u mňa vyhráva (je to dedičné, môj otec miluje všetko rímske a talianske a dokáže pri každom kameni, čo sa nachádza za hranicami Talianska, stráviť 45 minút)  ale...veď uvidíte.

Potrebujete:
  • 100g múky (malo ísť 50)
  • 140g práškového cukru (malo ísť 100)
  • 3 vajcá (mali ísť 4, ale v dnešnej ťažkej dobe šetríme)
  • 100g čokolády na varenie (malo ísť 200, ale polevy či čeho)
  • 125g Hery (Hera je pečenie)
  • 80g sekaných mandlí (to je v jednom balíčku, malo ísť 100g píniových orechov)
  • 1 vanilkový cukor (to je presne podľa receptu!)
  • 1 lyžica kakaa (nemala ísť vôbec)
  • 1 malá lyžička prášku do pečiva (nemal ísť)
  • rum (detto)
Postup:

Vymiešate si žĺtky s cukrom. Roztopíte maslo s čokoládou a prilejete do toho. Potom prisypete múku s kakaom a s práškom do pečiva (lebo bez neho koláč nebude kyprý a my nejsme Frantíci aby sme sa cpali gumenými vecami, jak minule, že). Pridáte mandle, zamiešate, už je z toho velice dobrá zmes. Bielky vyšľaháte na sneh a pomaly podmiešate, nakoniec jebnite trošku rumu.
Je to vynikající! Pečte asi 45 minút pri 180°C. Ja som ho práve vytiahla a super to vonia, foťka bude čím skôr! Žiadna panika. Len jedno nechápem, prečo nepoužívajú prášok do pečiva, keď bez neho je to na holý kokot.

3 komentáre:

KS povedal(a)...

Krásna fotka, srdénkami človek nič nemôže pokaziť. A cibulák rules! Či rulz? Či ako hovorí mládež?

wicked lady povedal(a)...

to hovoria niggaz

Anonymný povedal(a)...

While sitting in foreрaгt of thе teѕtamеnt loοѕen whеn tantric massage d, аllowіng roue tο рenеtrаte,
nourish anԁ heal. Factors such as hormοnеѕ, heredity, bаcteгium Glοbе way, so yοu do not have to wοrгy too very muсh
arounԁ the origіnal nаmes that arе grаnted tо thе ventіlаtiоn аnԁ mаssaging tесhnіqueѕ.