nedeľa 4. marca 2012

Čerešňová bublanina

Slovenská klasika. Foto príde, keď sa mi bude chcieť a ak to stihnem, lebo už je tam iba zvyšok...uznajte, od včera večera, neprežil koláč pomaly ani 15 hodín.
Je to veľmi ľahké, dnes pečieme pre lenivcov a workoholikov.

Potrebujete:
  • 2 hrnčeky polohrubej múky
  • 1 hrnček kryštálového cukru (alebo krištáľového? Ktovie...asi len Shtoor a jeho jazykovedný ústav...)
  • 1 hrnček mléka (to boli inak také vtipy, že príde Piťu do obchodu a hovorí "prosím si chléb a mléko" a oni že "ale my sme železiarstvo" alebo tak nejak...tuším záhorácke) (neni to moc smiešne, však?)
  • 3/4 hrnčeka oleja
  • 4 vajčiská (bielky vyšľahať na sneh)
  • 1 vanilkový cuker (nemáme!!! Všetko sa minulo...haMba. Dala som škoricový, ale len z núdze.)
  • pol prášku do pečiva (to bol tiež posledný polprášok, čo sme ešte mali...teraz už je tam iba 8 balíčkov tortového želé...bohvie nač je nám toľko želé, ale kupovala som ho ja. Keby som si tak pamätala, na čo som vtedy myslela...)
  • ovocie (akože čérešne, jasnééé...ale móžte tam dať hocičo)
Postup:
Najsamľahší. Zmiešate najprv suché prísady a potom pridáte mokré. Hehe. Z bielkov vyšľaháte sneh (sneh...toto je jediná forma snehu, ktorú na jar ešte uznávam a nezatracujem) a jemne primiešate do cesta. Cesto ochutnáte vareškou, je hrozne dobré. Vymastíte si veľký plech a vysypete ho múkou. (Alebo dva malé plechy.)
Cesto vylejete ale nevyškrabkajte ho všetko, lebo trochu si nechajte na vylízanie. Naondejte do toho ovocie. Ja som potrebovala dva veľké kompóty čerešní a jeden malý ríbezlí, lebo nejaké boli tie čerešne predimenzované a tudíž ich nebolo tak veľa, alebo ja už neviem, čo bol za problém...)
Potom strčte (vopchajte, ako vopcháčik) plech do trúby vyhriatej na 180°C na asi 40 minút...ale já neviem, ja to nekontrolujem, já robím vidličkový test. A na konci posypte cukrom (práškovým, ten máte na to aby vám ho iní mohli fúkať do zadku...) a bude to krááááásne. A dôjde vaša rodina, ktorá je ako Chuck Norris a vycítila už zo vzdialenosti tritisíc míľ, že ste piekli a hneď sa na to vrhne.

Žiadne komentáre: