nedeľa 11. marca 2012

Kapustový curry šalát

Na fotke to nevypadá bohviejak, ale je to fakt dobré, dokonca som bola až prekvapená, že jak dobré. Totiž, ja to mám z iného blogu a tam to na fotke vyzeralo super, no, ale neviem, lebo to moje jedlo sa až tak nepodobalo...zato moja fotka a moja realita sú aspoň zhodné, proste odstráňte predsudky k jedlám, čo vyzerajú ako by ich niekto vyšablil! ("Ať piju co piju, vždycky když zvracim je v tom vlašák".)

Potrebujete:
  • polka kapustnej hlavy (kks vedeli ste jak je to OBROVSKÉ??? A ťažké jak sviňa. jak dve svine.)
  • 2 veľké mrkvy (moje boli veľké asi ako penis, ale trochu tenšie...a vlastne trochu dlhšie, taký dlhý penis som ešte ani ja nevidela)
  • 1 červená cibuľa (nemám...dala som polku bielej, čo som našla v ladničke a ešte jednu jarnú)
  • 2 jeblká (to nie je preklep)
  • 2 strúčiky cesnaku
  • 1 biely jogurt
  • 3 PL majonézy
  • 3 PL citrónovej šťavy (bohužiaľ nemáme naozajské citróny, tak iba Citromlé)
  • 2 PL sójovej omáčky (konečne viem, na čo ju využijem, keď už som ju raz kúpila)
  • čierne korenie, kari korenie, rasca, chilli (použila som Shito sós, ale v originále je klasické chilli korenie)
Postup:

Všetko umyjete a čo treba ošúpete a tak, to vám netreba vysvetľovať, alebo sú tu aj nejakí z pomocnej školy? Polku kapusty nakrájate (nastrúhate, whatever, proste na také kúsky aby sa to dobre jedlo vidličkou)  a dáte trošku povariť. To v recepte nebolo, ale mama odporúčila, lebo že vraj by to bolo moc živé. (By to tú kapustu aj bolelo, keby ste do nej zahryzli a počuli by ste tichým hláskom "Au, piči to bolí", ako Mrndarínka Darinka...zase zachádzame do ďalekých sfér.)
Tak som to jebla asi na päť minút do vriacej vody. V tejto fáze sa nenechajte odradiť pachom variacej sa kapusty, aj keby sa vám mali vynoriť všetky spomienky na školskú jedáleň (vývarovňa je také vhodné slovo)!!!
Medzičasom si nastrúhate jebká a mrkvu, nakrájate cibuľku a všetko nahádžete do veľkej misy (vyberte si najväčšiu, akú doma máte). Celé to zmiešate s uvarenou kapustičkou. (Hlavne ju nenechajte variť dlho, lebo nemá byť prevarená jak v školskej jedálni, iba zmäknúť!)
Teraz ideme na zálievku. V mištičke zmiešate biely jogurt s majonézou, sójovou omáčkou, citrónovou šťavou, pretlačeným cesnakom a korením a vykydnete na kapustu. Nechajte to trošku odstáť, aby sa tá skvelá zálievka porádne vsiakla. Je to fakt popiči, verte mi. Ja viem, čo je pre vás najlepšie.

1 komentár:

KS povedal(a)...

Podľa mňa tú kapustu to uvarenie dosť bolelo, len si ju nepočula, lebo si ju zaklapla pokrievkou. Chuderka Kapustička.