nedeľa 11. marca 2012

Čokoládový Amaretto koláč

Posledný príspevok na dnes, trochu vyčerpávajúce...no ale musíme vziať do úvahy, že ne každý deň je tak plodný a ne každý víkend varím na party a tak dále a tak dále... čo neznamená, že nemám pripravené nejaké nápady na nasledujúci týždeň, chacha.
Tento koláč vyzerá obyčajne, ale je famózny. Je tak famózny, že som nestihla urobiť ani fotku a preto uvádzam tú od zdroja... Inak zaujímavý nemecký blog, kto rozumiete a radi varíte, určite sa pozrite.

Potrebujete:
  • 150g polohrubej múky
  • 150g práškového cukru
  • 150g masla
  • 150g čokolády na varenie
  • 100g mletých mandlí (predávajú sa v baličkoch po 100g, super, ne?)
  • 3 vajcá
  • 1 lyžička prášku do pečiva
  • štipka soli
  • 1 štamprdlík Amaretta (prosím vás, čo si budeme nahovárať, jebla som tam dobrého deci aj pol, ak ne dve, s chlastom sa nemá šetriť)
  • šľahačka (fakultatívne)
Postup:

Vymiešate žĺtky (verili by ste že som napísala žľťky?) s cukrom (ak si ešte predtým nezmiešate cukor s múkou ako ja a potom som ho musela lyžicou odoberať), pridáte múku, soľ a prášok do pečiva. Roztopíte čokoládu s maslom, zmes pridáte do hentoho čo už ste si narobili. Pridáte mandle a Amaretto. Bielky vyšľaháte na sneh a opatrne podmiešate. Vlastne by sa to dalo zhrnúť - šecko zmiešate a sneh nakoniec. 
vylejete do vymastenej a vysypanej tortovej formy (25cm priemer je akurvát) a dáte piecť na 40 min. pri 180°C. (Ale ja vždy všetko pečiem na 180°C.)
Koláč je vynikajúci s kopčekom šľahačky, ako v cukrárni.

3 komentáre:

KS povedal(a)...

A mne sa neušla šlahačka a všeobecne sa mi neušlo dosť! (Smutné sľp.)

wicked lady povedal(a)...

ze smutne slllp :D zdechnem

nymphadora povedal(a)...

bol VYNIKAJICI!!!