utorok 27. marca 2012

Horúca čokoláda s jahodami

To už je niečo lepšie, než trápny cestovinový šalát, čooo? No dnes sa jednoducho prekonávam zajebávam (toto všetko je na úkor mojej diplomovky, ja sa proste nedokážem aufraffen, akoby povedali Nemčúri), tak som si dopriala luxusný dezert. Ako z čokoládovne.

Potrebujete (na dve porcie):
  • 1,5 tabuľky čokolády na varenie (ale to záleží na tom koľko jej chcete, približne 150g asi)
  • kúštičok masla (fakultatívny údaj)
  • troška mlieka (neviem...dve, tri deci?)
  • Amaretto (přiměřeně)
  • jahody (fakultatívny údaj, ale potom musíte zmeniť názov tejto znamenitej pochúťky)
  • šľahačka (obligátny údaj)
  • cukrové srdénka na ozdobenie
Postup:

Ľahké, také ľahké neviete? Čokoládu s trochou masla roztopíte vo vodnom kúpeli (kúpeľ je cool slovo, že) a pridáte mlieko. Celé to mieškajte a mieškajte, lebo sa vám to bude ondiť a lepiť a zgrcávať a iné veci, čo sa bežne stávajú potravinám s takouto konzistenciou. Ja viem, že to je explicitne popísané, ale aspoň vám hovorím pravdu! (Ne jak na tých suchopárnych webstránkach s receptami od mamičiek, ktoré napíšu, ako veľmi ich koláč chutil svokre. Ne ne, ja svokru nemám a hovorím pravdu, jenom pravdu a nic než pravdu, ako na americkom súde. Mám rada filmy z amerických súdov, lebo síce právo je nudné, ale baví ma pozerať ako sa navzájom utlčú argumentami.)

Kde sme boli? Aha no a keď to máte už roztopené a rozmiešané, odstavíte zo sporáka, pridáte Amaretto a nalejete do šáločiek. Ja som ešte predtým nastrkala do šáločiek nakrájanú jahodu (prípadne viac jahôd) a na vrch móžete pekne naaranžovať šľahačku. A posypať tými srdiečkami. Lebo viete, to sú také relatívne drahé srdiečka, ktoré som si musela v obchode s mamou tvrdo vybojovať a sľúbiť že si ich zaplatím sama, ale keď jej spravím hentakú čokoládu, iste mi odpustí. Alebo si spomenie, že jej dlžím euro sedemdesiat za tie srdiečka.

1 komentár:

Vodnárka povedal(a)...

Tak a tvoje nove meno je od dnes Nigela. :P