štvrtok 15. marca 2012

Rizoto s špenátom s hríbami a výborná horčicová zálievka

To sú akože dve rôzne veci, hej? (Nemáte niekedy pocit že vás strašne poučujem? Ale to je choroba z povolania, mám k tomu sklony. Ale nebojte ja vám mám rada! Veď to robím len kvôli vám a teraz som vás nechala pár dní o hlade, vy moje chudiatka! A okrem toho, jedného dňa sa mi ešte poďakujete.)
Ja sa teraz snažím o zdravú výživu (nepreháňam to) ale hlavne (rock!!!) keď už mám jesť každý deň to isté, nech je to radšej ryža než cestoviny, lebo z cestovín sa viac priberá. Aj včera som totiž jedla ryžu, s brokolicou (a to čo ja nedojem, doje prvý hladný navrátivší obyvateľ) a už dostávam zvedavé otázky (možno natočím aj zvídavý dotazník ako Natália Sadness), že čo ma to pochytilo. Nuž...hlad. V prvom rade.

Na rizoto potrebujete:
  • 1 hrnček ryže (na dva hrnčeky vody, logo ty kokso)
  • 1 kocka špenátu (ale kto mal v nedávnej dobe negatívny zážitok so špenátom, nech to radšej nevarí)
  • asi polku konzervy atómových hríbov (šampiňónov, no...vidíte že to nepreháňam so zdravou stravou, kadejaký Bukovský by namietal, že som si mala na trh vybehnúť a čerstvé hřiby nakúpiť, ale zase na druhej strane Bukowski by mi vytkol, že som dnes nemala ani jediné pivo a už je 14:07)
  • olivový olej a slnečnicový olej
  • soľ, biele korenie, tymián
Ryžu viete uvariť, nie? To normálne teda opražíte na tom slnečnicovom oleji a zalejete vodou. Hneď do toho jebnite aj ten špenát (sviňa mrazená, dlho mu trvá, kým je na niečo súci) a posoľte to, anóóó.
Hřiby (atómové) si ja osobne oprážam trošku na panvičke (k tomu tá štipka olivového oleja) aby boli také onakvejšie, ale nebudem vás nútiť. Pridávam ich do ryže až na konci, keď už aj svinský špenát povolí a nechá sa rozmiešať. Vtedy tam nasypem aj tymián a korenie a potom miešam, miešam a to už voda by mala byť v podstate vyvarená, z čoho jasne vyplýva, že máte obed hotový. A jedla som to s čím? So šalátom, ku ktorému som si robila zabudnutú vynikajúcu zálievku, ktorú sme mali doma celé moje detstvo, až potom keď som zlenivela, som začala používať na šalát len taliansky olej, ocot a soľ. Ale nejebme na tradície! (Nie sme orly. Kto chce vtip o orlovi...no, to je ťažké, to by trebalo ukázať.)


Horčicová zálievka na šalát:
  • 1 PL cukru
  • 1 ČL soli
  • 1 PL olivového oleja
  • 1 PL octu (normálneho)
  • 1 PL horčice
  • 1 jarná cibuľka
Všetko zmiešate a najlepšie je, keď v tom (nakrájanú) cibuľku necháte chvíľu odmočiť, preto je dobré, keď šalát urobíte ešte pred varením a kým dorobíte ostatné, tak to bude akurvátne. No a vydrbete na šalátik, však. Je to hróóózne dobré. A najlepšie, ak máte aj reďkev, červenú. Mňamky. No..a fotky sú z mobilu (ne že by teda inokedy boli oveľa krajšie...)


Žiadne komentáre: